1 mars, Taman Negara, Malaysia

Hej.
Jag vet, jag ar super dalig att uppdatera. Men min ursakt ar att pa Perhentian Islands har dem knappt internet, och ar dyrt. Jag har iaf haft det helt underbart pa Perhentian. Ett av dem vackraste stallena jag har varit pa. Stranden var underbar, kristallklart vatten och gron djungel. Jag har gjort tre dyk pa Perhentian. Ett av dem var vid ett vrak, Sugar Wreck. Helt otroligt. Det basta dyket jag har gjort. Bara 2-3 meter sikt men anda det basta dyket. Sen har vi varit ute och snorklat en dag. Har sett hajar och havsskoldpaddor :) Sa nu ar jag nojd, det var verkligen det jag ville se :) Det blev 5 dagar pa Perhentian. Om jag hade haft budget hade jag stannat nagra dagar till och dykt. Pappa, var inte orolig, det ar inte farligt att dyka.

Just nu befinner vi oss i Taman Negara. En kille som heter Jocke akte med oss hit fran Perhentian. Han ska vidare mot Singapore innan han moter upp sitt killgang pa Bali. Det ar otroligt vackert har. Det ar Malaysias National Park. Varldens aldsta regnskog. Imorron ska vi ut pa trekking, ga pa en av varldens langsta hangbroar. Ska bli jatte spannande. Efter Taman Negara aker vi mot Kuala Lumper darifran flyger vi sedan direkt till Bali dar vi moter upp dykganget :)


och ja, vi ater McDonalds. Inte min ide, lovar :P Tva kvallar till och med

Vi akte till ett vattenfall. Hur harligt som helst.

Varat hus som vi hyrde pa Langkawi. 30 kr per person /natt. Vi bodde minst 4 personer och som mest 10 personer

Visst ar jag duktig. Ger mina reskompisar plackers haha :P

Lanade Simons keps och han tog min hatt. Ser ut som en amerikan fast korean da :P

Utsikten fran var balkong pa Perhentian, Long Beach


Dykningen :)

Perhentian Islands :D Underbart!


Jag hoppas att ni blir nojda med lite bilder. Kommentera jatte garna. Vill hora lite vad ni gor hemma. Hur gar det i snokaoset?

Kommentarer
Postat av: Linn O

Alltså fyyyyyyyyyyyy tusan vad underbart det ser ut Elin! Jag får dock en liten liten nypa av underbarhet på torsdag för då är det bara, "bara", 100 dagar kvar tills jag tar studenten, vilket innebär att du "bara" har ca 100 dagar kvar där borta du med. För mig att ta studenten känns hundra dagara hur lite som helst, men för dig att komma hem känns hundra dagar hur länge som helst...

Ha det bäst, jag saknar dig, Puss!!

2010-03-01 @ 22:01:07
Postat av: josen

majsigt elin! jag är i alla fall brunare än snön! :)

2010-03-01 @ 22:40:17
Postat av: Lena B

Här kommer en liten lägesbeskrivning. På Närkevägen kan man numera inte mötas i bil. Snövallarna är breda och höga.varje dag är det skottningsljud och grannarna samtalar lite över skaftet på skyffeln. Lite mysigt och vackert faktiskt. Idag faller snön lugnt och i går blåste den och orsakade trafikkaos. Din spänstige far springer och cyklar trots detta. Sportlovet är här och jag njuter.

2010-03-02 @ 13:09:50
Postat av: Daniel

Hejsan! Fin blogg du har! :D Allt bra :D ?

2010-03-02 @ 13:38:17
URL: http://danielhenningsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0