1 april, Mekong delta, Vietnam

1 april. Vi blev inte utsatta for nagot skamt, vad vi vet om iaf :P

Dag 2 pa trippen skulle besoka "the floating market", vilket jag verkligen sag framemot. Har bara sett bilder pa det. Det ar ungefar den bilden jag har av Vietnam. Det var iaf jatte haftigt. Sa roligt att se hur dem aker mellan batarna och saljer frukt, kaffe mm.

Sen var vi och tittade pa hur man tillverkar risnudlar. Det var en hel familj sen drev den produktionen. Tror det var 4000 kg nudlar per dag. Asiaterna ar verkligen flitiga.

Darefter var vi och halsade pa i en by. Gar knappt att beskriva vilken upplevelse. Vi var in pa en skola och sa gick vi runt bland barnen. I byn var alla glada och nyfikna pa den stora flocken med turister som just kom dit. Valdigt haftigt. Vi har hort valdigt mycket olika asikter om Vietnam, t ex att manniskorna ska vara otrevliga. Det har jag verkligen inte markt av. Jag tycker att alla ar sa glada och hjalpsamma men sa finns det saklart undantag men det gor det ju overallt.

Det var iaf en helt fantistisk tur vi hade till Mekong. Kommer vilja aka hit igen.

Nu kommer det massvis med bilder. Hoppas ni uppskattar dem.



Byns bensinstation

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0